Barn förändrar ditt liv?

Ja, idag har vi ett ganska annorlunda liv jämfört med för fem år sedan, vi lever ett vanligt hederligt familjeliv med volvo och villa som renoveras. Men jag vet inte om det enbart är barnen som förändrat våra liv. För fyra år sedan när vi fick S så tycker jag inte att vi ändrade på våra liv särskilt mycket till en början, vi hakade på olika saker som kompisar gjorde, vi flängde runt och levde nästan som innan. Men med tiden började vi förändra våra liv, det kom in mera rutiner i våra liv, men utan att för den delen måsta hålla oss till dom slaviskt.

Men husköpet förändrade våra liv mer än S födelse, vi renoverade för fulla halsar och orken började tryta till att hänga på med olika aktiviteter och ståhej. Nu när vi är en 2-barnsfamilja flyter livet på som vanligt, livet stannade aldrig upp som det gjorde med första barnet, utan det är en vardag som är varje dag. Det är otrolig tmånga fredagskvällar och lördagskvällar som gått åt till att måla, slipa och fixa här hemma, något som kändes overkligt för några år sedan

Men vad som förändrat vårt liv allra mest tror jag är åldern. Och inte är vi särskilt gamla heller, inte ens 30, men lugna hemmakvällar på fredagar är nästan ett måste, umgås i allför stora grupper, såsom 10-12 st varje helg är alldeles för jobbigt ( men så var verkligeheten tidigare), vakna upp dagen efter är betydligt jobbigare numera, trots att jag dricker mindra. En nyckter fest kan få mig att känna mig bakis dagen efter, trött, hängig och huvudvärk...

Givetvis är det alla dess tre bidragande faktorer till att livet förändrats, men just åldern kan skrämma mig. Och jag kan ju se att nästan alla våra kompisar har förändrat sina liv, trots att det inte är alla som har hus och barn ännu. Om jag känner mig så här nu, hur kommer jag att känna mig när jag närmar mig 40? Kommer jag då aldrig att orka gå ut på krogen, att stupa varje fredagkväll och sen ligga tills det är dags att gå till jobbet på måndagsmorgon eller?

Nä, jag har lite åldersnojja, det kan jag erkänna. Jag vill inte få mindre ork, jag vill inte ha mindre lust, jag vill inte ha mer ont i kroppen, jag vill inte åldras!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Aldersnoja skriver jag under pa! Det borjar ju redan markas att man borjar bli "gammal", blir lite morkradd... Intressant att du tycker att huset forandrat livsstilen mer an barnen. Men det ar klart, barn kan man ju ta med sig och det ar ju lite svart med ett hus!

KRAM

2007-03-08 @ 21:38:45
Postat av: Karolina

Sara: Ja, precis. Våra barn har fått följa med på olika äventyr och t.ex försöker vi anpassa semster både efter vuxna och barn, alla vi ska få ha roligt och njuta.

2007-03-09 @ 09:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback