Teknik och ålder

Ja, jag är gammal, det är bara så. Jag klarar inte av teknik längre och jag är inte 30 år fyllda ännu. Hur ska detta gå?

Vi har, på mitt förslag, köpt in iPod till jobbet, för att använda i undervisningen istället för släpa på alla cdskivor, för att underlätta och effektivisera. Men jag kan säga så här, det är tur att jag har ett långt sommarlov framför mig, då jag kan mixtra och träna mig på den, för annars kommer det inte att underlätta det minsta. Jag har haft ukrainska som språk, engelska och tredje gången gillt fick jag svenska. Har inte lyckats radera allt skrot som följde med i överföringen, och så vet jag inte hur man gör egna spellistor, vilket är ett stort måste i undervisningen. Känner mig jättegammal, nästan som mamma. För hon tycker teknik är jobbigt och för första gången känner jag mig likadant. Ångrar nästan att jag kom med förslaget... Åhhh, jag får nästan panik!

Annars har jag haft en bra helg, eller särskilt fredag rättare sagt. Jag lämnade barnen hos farmor och lunchade med mina kollegor i solen. När jag kom hem fick jag ett telefonsamtal och frågan om jag ville ha en systemkamera, bara sådär. Och det ville jag. Efter middagen blev jag och S bjudna på cirkus av grannarna och vi hade jättemysigt. När vi kom hem la vi barnen och gick ut till vår gemensamma grillplats och drack vin och försökte elda bort myggorna till långt in på natten.

Resten av helgen har vi mest jobbat med lite småsaker här hemma. Jag har äntligen fixat blommor i krukorna, och planterat i trädgårdslandet. Vi får väl se om det kommer upp nått eller inte. Fick experthjälp av S och grannpojken, så det är nog lite ojämnt med fördelningen av fröerna. Lördagkväll fick vi besök av stadsborna med barn, det var trevligt och sen såg vi en film, Hotet inifrån, den var riktigt bra. Kan rekomendera den.

Idag är det avslutning med hela jobbet och mamma får vara barnvakt. Hoppas bara att hon kommer ihåg det, har inte påminna henne senaste dagarna. Annars så kanske vi kan vara inne och städa lite idag, det är ju inte sol och varmt idag, så då gör det inget att man är inomhus. Nä, nu måste vi äta frukost. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback