Rekord x2

Ja, så är ännu en helg överstökad. Ja, vad gjorde vi då: på lördag var det premiär för badet och självklart skulle det badas. Både lördag och söndag badade vi, inte det skönaste jag gjort men vad gör man, man kan ju inte vara en badkruka heller. Och i helgen firade vi faktiskt att det här var den sista lördagen för i sommar som K skulle jobba. Två dagars helger får vi under sommaren. Helt underbart. Vi grillade i goda vänners sällskap och åt massvis med jordgubbar och grädde. Mums!

image1

Men idag ringer han hem från jobbet och så har chefen bestämt att dom ska jobba lördagen efter midsommarhelgen också. J***a chef!!!

Men tillbaka till helgen, så gjorde M ett sovrekord. La sig strax före åtta och tjugo i 1io vaknade hon. På mogonen alltså. Och det var nog tur, för vi la oss inte förrän vid två-tiden, vilket är otroligt sent för oss nuförtiden. Men nu på sommaren går det så otroligt mkt lättare att vara uppe länge, det måste vara ljuset.

Söndagen påbörjade jag mitt jobb med fönsterna, tre stycken blev det, men det är så mkt väntetid mellan allt, som ska torka flera dagar.

Sen cyklade vi till morfars, även S, utan problem. En halvtimmes paus innan vi vände hemmåt. En cykletur på ca 1 mil. Inte illa gjort av storprinsessan tycker jag.

Kameran har jag också hunnit med att leka lite med i helgen, men nån mästarfotograf är jag inte direkt. Jag får nog ta en fotokurs för att lära mig mera.
image2

Barnen har inte direkt tålamod med sin långsamma mamma, som ska kolla och prova flera gånger. Dom ger mig bara en chans så jag har insett att jag nog får träna på mer stillastående saker

     

Middagen vankas så jag får nog lov lämna datorn för denna gång. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback