Misslyckade bak

Idag har jag bakat och bakat och bakat. Och nästan allt har misslyckats. Förstår inte varför jag fortsätter att baka när det börjar att gå dåligt, då är det lika bra att ge upp. Men jag började med kubbar, men av någon anledning så blev dom råa, så det var bara att slänga. Sen fortsatte jag med en långpannekaka, som blev lite för kladdig för min smak, men sambon gillade dom, sen en ny sats kubbar, som gick bättre denna gång, men utseendet blev inte det bästa precis och sen avslutade jag med blåbärsmuffins, som den här gången fick för lite blåbär. Mitt vanliga misstag är att ha i alldeless för mkt blåbär, men nu blev det för lite. Ja, det är inte lätt att lyckas jämt. Men om jag ska vara ärlig så brukar jag misslyckas ganska ofta, men det är inte så vanligt att jag måste slänga baket, som idag. Och det är nog tur för annars skulle jag kanske sluta. Eller det kanske skulle vara bra, för när man bakar bara måste man ju äta upp bakverken.

image8


Imorgon ska vi åka in till svandammen och "skeppet" tillsammans med våra grannar. VI planerar en heldag om vädret tillåter, med matning av svanarna, lunch på filten och under tiden dom små sover får dom stora leka i lekparken med det stora skeppet och mammorna planerar att ligga på filten och prata. Hoppas bara att vädre är med oss!

Umgås med sambon ska jag också hinna med innan läggdags, bäst att gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback