Hittade nycklar, bröllop och bikini

Ikväll har jag varit ute och sprungit igen, men det måste ha varit ett tag sen sist. Inte för att det var jobbigare än vanligt utan för fyndet i fickan. Förra torsdagen hade jag borta min cykelnyckel och letade och letade. Vi försökte tillsammans komma på när jag hade den sist och båda var mkt fundersamma om jag haft den med mig på festen helgen före. Trots att vi var nyktra när vi parkerade cyklarna kunde ingen av oss minnas svaret. Men idag hittade jag alltså nykeln i jackfickan. Så det var ett tag sen sist alltså.

Jag har även sprungit på stan idag och letat och letat efter kläder till bröllopet vi ska på. Men inget satt särskilt bra tycker jag. Det slutade med att jag köpte hem en oprovat klänning som var rätt ok faktistk men jag vet inte om man kan ha den på ett bröllop. Den är knallgul, kanske lite för utmärkande? Hur är klädkoden för tjejer när det står kavaj, är det nån som vet så svara mig gärna

Jag letade även efter en bikini, vilket jag gjort flera gånger tidigare denna vår, men som vanligt var det jättesvårt. Det slutade med att jag hängde av en jättetråkig, enfärgad trist bikini, men jag får nog lov att köpa den, för på lördag öppnar grannbadet. Och då kommer S att ska bada, det garanterar jag. Som hon har frågat och frågat när det ska öppna.

Nä, nu ska jag ducsha och fräscha till mig innan CSI börjar.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har redan gett upp hoppet. Det blir alltid trista bikinis bara för att de är det enda som passar. Samma sak med BH ju. Man går ju nästan direkt fram till tantavdelningen nu ;o)

Postat av: Karolina

Annika: Ja, visst är det så. Tanterna, här kommer vi. Och inte 30 år fyllda ännu. Hur ska det sluta?

2007-06-15 @ 09:17:11
URL: http://familjenmf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback