Tårarna bara rinner

Sjukhus serier, både verkliga och "påhittade" har alltid lockat mig. Jag brukar även se förlossningskliniken när jag hinner, tycker det är intressant att se. SÅ igår såg jag givetvis barnsjukhuset. Men det ångrar jag nu. Det var ett par som väntade tvillingar, men vattnet gick i v 21, men bara för det ena barnet. Förlossningen sköts upp till v 23, då barnet som legat utan vatten föddes först. Läkarna undersökte henne, men fann att hennes liv inte skulle gå att rädda utan allt för mycket skador, så barnet las på mammans mage, medan hon födde barn nr 2. Ett barn dog samtidigt som ett barn föddes. Vad livet kan vara grymt! Tårarna bara rann och hela kvällen kände jag mig nedstämd och som om jag skulle börja storgråta när som helst... Ibland ska man nog undvika se sjukhusprogrammen ändå 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja fy, det är hemskt =(
Men samtidigt så får det en att uppskatta sitt eget liv på ett sätt som man kanske inte gör när vardagens småbekymmer hänger över en.
Det måste vara det värsta en människa kan gå igenom, att förlora sitt barn. Jag förstår inte hur man orkar vidare =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback