Utmanad

Efter lååååång väntan fick  Annika ge mig en spark i baken innan jag fattade att jag var utmanad. Lite trögtänkt, jag vet!

Men nu så: 5 påståenden, 4 sanna och 1 falskt.

1 Hösten 2004 flög jag till Sthlm och på planet var hemmalagets hockeylag. Jag satt i andra änden av planet och brevid mig satt en kille som jag småpratade med. Efter en stund kom vi in på hockey och jag sa som det var, jag förstår mig inte på hockey och är inte ett dugg intresserad. Visst, dom kan vara duktiga på att åka skridskor men jag tycker det är så mycket bråk och ojysta tacklingar bara. Som ett legalt sätt att slåss på. Han nickade och jag trodde att han höll med. Vi kom in på nått annat samtalsämne och vi kom fram till Arlanda. När jag står och väntar på väskan vid bandet inser jag att killen tillhörde hockeylaget och trodde att jag skulle skämmas ihjäl. Jag pratar inte särskilt mycket med mina medresenärer efter det här.

2 Under högstadiet medverkade jag i en dansföreställning, där jag skulle vara en "rimfrostdam" och vi skulle ha vita dansdräkter, med smala axelband, vilket gjorde att vi inte fick ha bh under. De var bara det att det var barnstorlekar på dräkterna så vi fick töja ut dom maximalt för att de skulle täcka åtminstone de delar av kroppen som var viktigast, vilket medförde att dräkterna blev genomskinliga. Tänk er, genomskinlig utan bh under. Inte kul. Dagen innan föreställningarna fick jag veta att hela min högstadieskola skulle se föreställningen inkl min klass. Jag trodde jag skulle dö!!!!!!!!!!

3 En vinterdag 2001 skulle jag flyga till Stockholm med morgonplanet vid 8 tror jag. Planet som skulle ta mig ner kunde inte pga dimma landa ´här hemma, utan flög vidare till grannstaden. Vi bussades dit, fick kliva ombord på planet men blev där sittandes i över 4 timmar utan att vi lyfte. Kaptenen fick inga svar när han försökte anropa "tornet", det var som om vi inte fanns. Ignorerades totalt. Övrig personal ombord på planet serverade det som fanns i matväg, för vi alla började bli rejält hungriga, men alla behöll otroligt nog sitt lugn. Till slut klev självaste kaptenen av planet, sprang omkring på marken och jagade servicepersonalen, så att vi fick "isa" av vårt plan och äntligen lyfta för färd. När jag kom hem till lägenheten så var jag "bara" 11 timmar försenad. Det hade gått fortare att köra bil denna gång

4  En semesterdag i Stockholm 2003 hade vi parkerat svärföräldrarna på en servering i Kungsträdgården samt lämnat lillan där, medan vi gick för oss själva en stund. När vi kom tillbaka till dom, berättade svärmor högt och tydligt (så att alla runt omkring hörde) att Rickard Wolf hade passerat förbi och det var ju SÅ stort. Att det var så kul sitta och studer folk och se om man såg någon kändis. Gud, människa, måste du skrika ut det, tänkte jag för mig själv. 5 minuter senare kommer Rickard tillbaka och denna gång stannar han utanför serveringen och läser på menyn och återigen, i det närmaste skriker, svärmor, "Titta, där är han ju. Åh,  han är ju så bra!!!". Högt och tydlig så att alla hörde. Jag ville bara sjunka genom jorden...

5 Till sist vill jag berätta om när jag hyrde en lägenhet i andra hand, utanför Stockholm, det var vintern -98. Första kvällen i lägenheten ringer det på dörren och innan jag hinner fram, bankar det och någon skriker utanför. Då blir jag lite skraj och vågar inte öppna dörren. Det finns inget titthål men jag står och lyssnar på kvinnan som skriker att jag ska öppna, att hon vet nog vad jag sysslar med,  att hon ska döda mig när hon får tag i mig mm. Det var riktigt obehagligt och jag blir ordentligt rädd. Det tystnar utanför och jag hoppas att kvinnan gett sig av, men så kommer det en lapp i brevinkastet och ett par sista bankningar och lite till skrik. Sen går kvinnan. På lappen står det att hon hatar mig och att jag ska passa mig noga. Jag undrar om jag verkligen ska bo här eller om jag ska flytta tillbaka till trygga Norrland. Kvällen efter ringer det på dörren igen och jag blir nervös och rädd. Den här gången är det killen som jag hyr av, och jag släpper in honom. Han ber om ursäkt för kvinnan som var här dagen innan, det var hans tjej, som trodde att vi hade ett förhållande mm. Han lovade att kvinnan inte skulle störa mig mer, vilket hon inte gjorde. Men jag kan tillägga att det var skönt när Kristina flyttade in till mig, även om det var trångt.

Nå, vilken är falsk?

Kommentarer
Postat av: Annika

Men gud vad svåååååårt!!!!
Jag har verkligen ingen aning! Men jag gissar på nr....5!

Postat av: Sara

Neeej, nr 5 tror jag pa... hmmm..
jag gissar pa nr 1

2007-01-21 @ 17:03:38
Postat av: Sofia

Hmmm.... det där borde jag kanske kunna men om jag har fel så skyller jag på att minnet börjat svika efter andra barnet. Jag tror på...1 eller 3... Jag chansar på 3.

2007-01-23 @ 12:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback