Gott & Blandat

Springer här fram och tillbaka, då Kristoffer titt som tätt vill ha hjälp. Han spikar upp tak i det som ska bli S nya rum. Själv så försöker jag  vara lite nyttig mellan varven, fixa fp, kolla mailen och så måste jag nog kolla in fc (jobb) och se vad som skett på jobbet. Men för att återgå till Kristoffers arbete med barnrummet: Åh, vad skönt det ska bli när det är klart, för då kan M börja sova i lekrummet nere. Tänk, vi kommer att få tillbaka vårt eget rum igen. Man kan återigen ligga och prata på kvällarna, man kan, om orken tillåter, få gosa och mysa utan att vara rädd att väcka lillan. Man kan förhoppningsvis slippa väcka varandra på nätterna av misstag. Jag tycker det finns så många fördelar med att få tillbaka sitt sovrum så det är inte klokt. Jag är inte skapt till att sova i samma rum som mina barn, så är det bara. Tur att det är olika...

Annars så gruvar jag mig mest åt måndagen, åh, det känns verkligen tungt att börja om att jobba. Men jag hoppas att det kommer att kännas bättre när jag väl börjat. Har bestämt mig för att ta allt material till skolan, så att jag bara kan arbeta måndagar och torsdagar och inte göra massa planering hemma. Utan är jag hemma så ska jag vara mammaledig. Och så har jag bestämt mig för att åka in till jobbet en timme tidigare på måndagar för att träna lite. Det är lite sisådär med diciplinen när jag är hemma. Förstår inte det?

M har fått en ny tand, i helgen sprack den igenom. Och så har vi upptäckt att båda hörntänderna uppe är på väg. Den ena lyser väldigt vit och tydligt, den kommer nog när som helst och på andra sidan är den lite svagare. Undrar hur det kommer att se ut, med två tänder nere och så bara hörntänderna uppe, inga framtänder? Funderar lite på om hon lägger sin energi på att få tänder nu, då hon verkar helt ointresserad av att utvecklas på annat håll. Försöker träna henne på att krypa, i sängen går det bra, men på golvet vill hon inte, max en halvmeter eller så ålar hon om det finns nått riktigt intressant, men annars vägrar hon. Har även försökt träna henne att ställa sig upp mot saker, men varför stå mot möbler och kökslådor när man kan hålla mamma i handen istället? Mkt roligare att gå omkring istället. Men jag vill att hon ska krypa snart, för det börjar vara jobbigt att bära henna då jag går omkring i huset. Och bara hålla sig till ett och samma rum hela dagarna fungerar inte när man har två barn och ett helt hus att sköta. Det är väl inte direkt vikten som är det avgörande, utan att jag vill ha båda händerna fria för att kunna göra nått praktiskt, tex laga mat, vilket är rätt så nödvändigt. Funderar lite på om jag ska införskaffa nått nytt bärredskap, nått som är snabbt att ta på, för att kunna bära 5-10 minuter, för sen vill hon ner och leka igen.

Nä, nu ska jag ner och förbereda lunch innan M vaknar. Men förresten, äntligen verka vi få lite vinter här uppe igen. Inte en dag förtidigt...

Kommentarer
Postat av: Annika

Patapum säger jag bara!
Smidig, snabb, enkel och mycket mycket praktisk! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback