Babysim nr 2

Igår började babysim om igen. Och som S har längtat, och även vi föräldrar. Det är ganska skönt att få bada i varmvattenbassäng en stund. När M och S har badat här hemma så verkar det som om M älskar att bada, armarna viftar och far redan innan hon sätter sig i badkaret. Men igår var hon lite avvaktande. Antingen beror det på att hon var trött, hon vilade huvudet flera gånger mot mig, eller så beror det på att det var några månader sen vi badade i bassäng sist. Det är ju lite skillnad på badkar och bassäng... Även om det är M som går babysim så gör jag detta lika mycket för S, då hon under sommaren och hösten visat lite rädsla för att vara under vatten och dyka. Jag vill verkligen inte att mina barn ska tycka det är jobbigt vara under ytan, som för mig. Det är inte kul. När S var liten gick det jättebra, men vi har inte varit särskilt duktiga på att bada under vinterhalvåren, bara sommaren. Men då blir det verkligen massor av bad, av förklariga skäl (vi bor grannar med utomhus bad).

Hoppas att det inte kommer att kännas jobbigt att vara uppbokad på söndagar. I höstas gick det bra, tiden gick så fort, vips så hade det gått 8 söndagar utan att vi hann vara med. Denna gång så är det varannan söndag, det tror jag kommer att kännas skönt. Eftersom att söndagar än vår enda lediga dag tillsammans är det bra om man vill åka bort eller göra nått så kan man göra det varannan söndag i alla fall. Men även de söndagar som vi badar så hinner vi nog göra nått kul eller nyttigt, då vi inte badar förrän kl 16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback