Mamma får en läxa

Igår fick jag både en och två läxor av dottern. Först när vi åt middag fick jag en tillsägelse att jag skulle luta mig fram när jag åt. Och duktig som jag försöker vara så lutade jag mig fram över tallriken, men då säger S:  Men mamma, du måste flytta fram så att tröjan tar i kanten  och sen luta dig över tallriken, annars kan du spilla ändå!" Ja, det är väl så jag brukar låta kanske.

Senare på kvällen satte jag mig ner brevid S och suckade åt M som bara gnällde och skrek vad jag än gjorde. S frågade vad jag var så ledsen för och jag svarade att jag var så less på att höra M gnälla och grina, jag vill att hon ska bli  nöjd med nått. "Men mamma, vet du inte att man inte kan få som man vill hela tiden. Och man kan inte bli ledsen och börja grina för det" Ja, vi jobbar mkt med det här hemma för S grinar för allt just nu. Så igår fick jag smaka på min egen medicin...

Kommentarer
Postat av: Lydellan

*fnissar* Vilken klipsk unge du har! Jag tyckte nog att du förtjänade dom där läxorna ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback