Magsjukan över

Nu har hela familjen haft magsjuka. Inget trevlig men så är det äntligen över. Som tur var så fick vi det lite i omgångar. M och S på måndag, jag tisdag och Kristoffer var risig tis em och ons fm. Men det är ingen höjdare att vara sjuk när man har små barn. Inte vill M ligga i sängen hela dagen, utan gnäller och kräver extra mycket av sin mamma, som knappt orkar med att amma. Men gud så mycket snabbare mina barn piggnat till mot mig själv. På tisdag var S i stort sett sitt gamla jag, men det tog mig en dag längre att piggna till. M har man inte märkt av så mycket att hon varit sjuk. Hon är fortfarande dålig i magen, men enligt bvc så är det inget ovanligt, hon är inte längre sjuk eller smittbärande så vi kan i alla fall sluta isolera oss här hemma. Hallå omvärlden, här är vi! Nu ska vi bara få ordning på M mage, det är små mängder mat men ofta för att hon ska få behålla nått. Så alla rutiner som vi fått in, adjö!


* Flagga *

Kommentarer
Postat av: Annika

Blä, usch och fy för magsjuka! =(
Det är ju det mest utmattande man kan vara med om. Ja, om man är vuxen då....barnen verkar ju inte ha så lång rehabtid ;-)
Jag minns att jag också bara låg en hel dag efter att jag varit magsjuk och blev typ svimfärdig så fort jag reste på mig.
Skönt att det är över för er del nu i alla fall!

Postat av: Karolina

Annika: Ja, mkt skönt att det är över. Men fortfarande så känner man av sviterna, magen vill inte riktigt komma igång.

2007-02-02 @ 11:03:49
Postat av: Sara

Fy vad jobbigt ni maste ha haft det... Hoppas du kanner dig piggare nu!

2007-02-03 @ 16:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback