Helg rapport

Så var det då söndagkväll igen. Fort går det en helg och det är vardag igen. Tänkte rapportera helgen händelser, vilket är ovanligt mycket inser jag nu: 

På fredag var vi till mina föräldrar och såg bilderna från Thailand, det såg inte helt fel ut. De kom hem i torsdags efter två veckor i Phuket, Koh Lanta och Krabi. Jag vill också få åka tillbaka, det var ju hur underbart som helst där. Men det finns inte på världskartan att vi skulle kunna få råd till det, det är ju så mycket annat som pengarna ska räcka till. Men i alla fall var det en mycket trevlig och skön fredagskväll. Fick ett glas vin, åh vilken njutning det kan vara!

På lördag jobbade Kristoffer som vanligt och  jag och S passade på att vara ute och hann med en hel del, medan M sov. Vi åkte pulka, stjärtlapp och skottade med traktorn. Skönt att det äntligen blivit temperaturer så att det går att vara ute!


På kvällen åkte vi till Jonas och såg en underbar film, Offside, vilken härlig film, skrattade gott hela filmen. M var lite grinig efter middagen, kanske var det grädden jag åt till semlan tidigare under dagen?


Söndag så fick vi faktiskt sovmorgon, barnen steg inte upp förrän nästan 9, vilket är ordentlig sovmorgon för oss numera. Sen steg S upp och såg Disneydags, vilket hon missade igår kväll och M gjorde henne sällskap. Sen har vi jobbat på här hemma, Kristoffer har tapetserat S rum, så nu är det nästan klart och jag målade lite på sängen. På eftermiddagen var det dags för babysimmet, vilket båda barnen älskar. Det är kul att ha en familjegrej att göra, särskilt numera då vi inte har så mycket ledig tid tillsammans.

Och innan det var dags lägga barnen hann vi med ett besök hos Jens och Johanna och lilla killen. Fast han är inte så liten längre, tiden går fort och han är ju en månad redan...

Imorgon väntar ännu en arbetsdag, men dagarna går ju så fort så det ska nog gå bra.

* Flagga *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback