Gott & Blandat

Jag har gjort världens onödigaste inköp. Köpt en julklänning i strl 74, som ingen kommer att använda, utan kommer att åka i kartongen med urväxta kläder på en gång. Det är nämligen så att jag har sparat S första julklänning och jag tänkte göra detsamma med M. Det var bara det att hennes klänning gick sönder i tvätten så jag lämnade tillbaka den och fick välja pengar eller ny klänning. Jag blev lite snål och tänkte att det var lite dyrt få en ny klänning som aldrig skulle användas. Men nu så var det halva reapriser så nu kostade den bara 40 kr, så då var det värt det.

149011-36

Annars så rusar livet och tiden fram här. Arbetet med S rum går framåt, nu är tapeterna på väg, halva rummet klart. Sen är det dags för golvet och jag måste måla klart sängen. Sen får hon nog flytta in, även om vi inte har några garderobsdörrar än, men det klarar man sig ju utan. Gardiner letade jag efter igår, men tycker att det är svårt hitta lite roligare barngardiner, allting är så plottrigt. Så är det nån som sett nått snyggt gardintyg så säg till.

Senaste dagarna har S varit lite hänig, snorig och hostig och humöret har inte varit det bästa. Men så upptäckte vi för två kvällar sen att hon hade lite feber, 38.1 på kvällen så det var ju inte nå mkt , men ändå högre än vad hon brukar, men på morgonen var det borta, och likadant kvällen efter. Imorse var temperaturen 37.1 och det är också högre än hon brukar men ändå inte särskilt hög feber och än så länge märker man inte på henne att hon är hängig. Just nu är hon ute och leker men jag måste nog ut snart, för våran ytterdörr är trög just nu, så hon ringer på dörren stup i kvarten och vill säga saker, och det är lite jobbigt springa upp och ner för trappen hela tiden. Så det är nog lika bra klä på sig och gå ut och leka en stund.

Idag så kommer jag att fuska med mjölkfritt, har bakat semlor häromdagen och idag ska jag avnjuta en riktigt god semla med grädde på. Hoppas bara att  inte M får så ont i magen...

* Flagga *

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken tur att klänningen var så billig! Jag menar, 40 spänn märks ju knappt som tillskott i plånboken, så då kan man lika gärna ha dem i en låda på vinden ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback