Första sova-över-kompisen

I helgen ska S ha sin första "sova-över-kompis", hennes förredetta granne. Föräldrarna ska på kusinfest så vi erbjöd oss att storasyster skulle få komma hit. Det ska bli spännande för oss alla tror jag. S har aldrig haft någon kompis som sovit över här, och kompisen har inte sovit borta särksilt många gånger. Jag får nog förbereda mig på lite sömn, i alla fall stiga upp tidigt på söndag. Men kul ska det bli, vår lilla tjej har blivit stor och större blir hon bara för varje dag.

Helgens planer är :
Idag ska vi åka till stadsbibblan, det är fredagslek för barn mellan 0-6 år, S tycker det är jättekul och idag ska en kompis med med henns två barn. Kul blir nog det. Ikväll blir det lugnt, jag ska dansa tillsammans med mina kollegor i em och innan vi hämtat barnen och fått i oss någon middag är det nog dags för Så ska det låta, S älskar det programet. Sen måste jag nog försöka måla ett varv på sängen, så att den blir klar någon gång. Efter det ska jag försöka få mig i säng, det är ju så svårt och tar sån tid numera. Förstår inte det. På dagarna och särskilt morgnarna är jag JÄTTE trött, kan knappt hålla mig vaken, men sent på kvällarna kan jag vara uppe hur länge som helst. Lite sjukt faktiskt.  Och lördagkväll blir det ju som sagt en lugnt kväll för oss, vara hemma med barnen. På söndag hoppas jag det är bra väder, kanske kan vi åka slalom med S. Annars blir det till att arbeta med hennes rum eller sängen.

Och sen är det måndag igen. Åh, vad veckorna går fort, kan inte fatta!!! Nästa vecka kommer säkert kännas kort, den är fullspeckad, möten inplanerat varje dag nästan. Får se om tiden räcker till till bloggen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback