Skriv på svenska!

Har efter lång väntan äntligen fått tid till kirurg mottagningen. Kan påpeka att jag fick kontakta dom två ggr, och senaste gången påpeka att det bara var nån dag kvar innan 3 månaders garantin skulle gå ut. Men jag fick i alla fall en tid till slut och sköterskan berättade att hon även skulle skicka en kallelse ber brev och det där skulle stå vilken sort behandling jag skulle få. Vad bra, tänkte jag. Två dagar senare damp brevet ner hos mig och jag öppnade och blev genast besviken. Två ord, som inte är begripliga för mig dök upp. Ok, det ena kunde jag gissa mig till, och googlade och det visade sig att jag, tyvärr, hade rätt. Men det andra ordet var helt obegripligt för mig. Försökte googla och hittade 2 (två) träffar, i olika doktorsavhandlingar, men dom hjälpte mig inte nått mer. Så fortfarande har jag ingen aning om vad som ska ske på torsdag, bara att jag ska infinna mig där. Tänk så mtk bättre det hade varit om dom kunde skriva på svenska i stället. Eller åtminstone skickat med en förklaring. Alla är inte läkarutbildade som får deras kallelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback