Skinkan griljerad

Idag har det sista julstöket skett här hemma. Dagen började med att mannen i huset överraskade oss alla med att sova och sova och sova. Efter många frågor om när han ska upp klämmer han fram att han är ledig idag. Vilken start på dagen, kan inte bli bättre. Sen har det kokas knäck, tillagat älgtunga, kokat och griljerat skinkan, vispat ihop daimglass till julafton och alla tomtarna har hoppat ut ur lådan nu. Till middag blev det hemlagat tomtegröt, fortfarande varm julskinka på hembakat ljusungsbröd. Under bolibompa flyttade granen in vardagsrummet och ljusen tändes, sen hjälptes hela familjen till med pyntet. Efter sängdags för dom små, har det blvit packet inslagning, så nu är dom sista julklapparna i korgen. Nu är verkligen allt klart, gud vad skönt! Två lediga dagar kvar att bara njuta och ta det lugnt, vilken lyx. Strax nalkas glögg för att förhöja kvällen lite innan denna underbara dag är slut.

Jag vill passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL eftersom att ledighet betyder lite tid framför datorn för min del. Känns både bra och dåligt, men jag ska njuta av min ledighet och min familj och inte spendera tiden framför datorn, inte allt för mkt i alla fall. Men det kommer säkert nån julrapport om nån dag. Sköt om er och tänk på era nära och kära!

GOOOOOOOOOOOOO                    JUUUUUUUUUUUUL

Kommentarer
Postat av: Annika

God Jul till er med, och tack för julkortet! =)
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback