Dansmamma

Idag har jag varit en dansmamma, och inte dansfröken. S har haft sin första dansuppvisnin, på konsthallen, och hon var jätteduktig, så klart, partisk som jag är. Men det var faktiskt flera som sa att hon var duktig och att man inte såg att hon är två år yngre än dom andra i gruppen. Och då talade dom inte bara om längden, utan om att hon hängde med och kunde dansen lika bra som dom andra. För lång för sin ålder det är hon ju!
Men som dansmamma har jag hjälp till med ombyte för barnen och hjälpt alla hitta dit dom ska mm. Riktigt kul var det att få prova på den sidan också.

Innan det han vi förbi en lampaffär och köpa en ljusstake till S. Och både jag och hon blev nöjda. Hittade en liten och nätt, vit valde hon, med 5 ljus. Skönt att båda blev nöjda, annars brukar vi ha ganska olika smak, men inte idag. Strax ska vi ut till skridskobanan och åka skridskor. Eller i alla fall isprinsessan, jag går nog som Bambi på hal is istället.

Imorgon blir det troligtvis körning till lillebror med soffa och passa på att gå på leklandet där. Så det lär nog ta hela dagen och sen är ju helgen slut. Men tiden går fort så snart är det nog helg igen!



Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, så gulligt!
Och jag tror inte att det är för att du är partisk, Selma låter ju jätteduktig som kan dansa med barn som är äldre än henne!
Tyckte hon inte att det var läskigt med publiken? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback