Tillbaka

Ja, nu är jag tillbaka hemma igen. Vilken kurs och vilka trevliga och roliga och underbara dagar jag haft. Nästan för bra för att man ska vilja åka hem. Väl hemma känns det bra att vara med sina barn och sin karl, men i Sthlm kunde jag stannat länge, det var så mtk jag ville göra och jag ville stanna på skolan, träna för alla superba lärare och bara det: träna. Gud, vad jag saknar det här. Skulle verkligen vilja ha den möjligheten, men vad gör man? Men det är nått som gör att jag skulle kunna flytta, men jag vet jag får svårt få med mig min bättre hälft, så det får nog vara

Och tillbaka på jobbet är jag också. Igår kännde jag min nyvaken hela dagen, idag känns det som om jag aldrig varit borta. Men lite kul känns det att jobba, även om jag är en person som hellre är hemma än jobbar. Men nu är mammaledigheten slut, så det är inget annat göra än att gå tillbaka till jobbet. Om jag inte byter karl, till nån rik, vill säga. Men det känns inte heller som nått alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback