Hon cyklar!

För knappt tre veckor sen tog vi fram cykeln till prinsessan, och tog bort stödhjulen på en gång. Efter två minuter skulle vi ge bort cykeln, hon ville inte lära sig cykla. Efter lite övertalning bestämmde vi att vi skulle träna lite varje dag. Och lite var till en början väldigt lite. EN minut max. Det höll i sig en vecka, sen har det blivit mer sporadisk träning, men fortfarande ganska korta stunder.  Men igår var det premiär runt kvarteret, med mamma springandes brevid, men utan att hålla i. När hon startade och när det kom andra på gångvägen hjälpte jag till, men annars helt själv. SÅ idag tog vi en längre tur, till biblioteket. Jag hade lillasyster i vagnen och prinsessan cyklandes. Lite spännande var det, hjälpa cyklisten att starta, ta vagnen och hinna med prinsessan. Men det gick bra. En vurpa när hon stannade var allt. Tänk vad stor hon blivit, som cyklar själv!

Idag var det fotografering för M, men två eller tre kort blev det bara. Sen ville hon inte mer, bara vara i mammas famn och annars gnälla och gråta. Så det blev totalt misslyckat. Så vi fick en ny tid nästa fredag men jag tvivlar på att det kommer att gå bättre då. Hoppas, hoppas...

Så  har vi ju fredag också och helg i antågande. Ikväll blir det besök hos farfars, de åker till Rom imorgon, så vi ska säga hej då till dom. Imorgon är det ju jobb för Krille, men resten av helgen blir det nog att sätta upp taket på lekstugan och om vädret tillåter så ska jag grunda färdigt utvändigt. Lite grillning ska vi hinna med och jag skulle verkligen åka och titta på den nyinköpta stugtomten/stugan som våra kompisar köpt. Vi är nog snart dom enda som inte varit förbi. Sen måste jag nog vila lite och ladda lite inför nästa vecka, då jag jobbar mån, tis, ons + kväll och torsdag. Så hur fotograferingen ska kunna gå bra, känns nästintil omöjligt. M kommer att vara mammigare än någonsing.

Ha en bra helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Annika

Men vilken duktig tjej!! Cyklar alldeles själv redan?? Det var inte dåligt! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback