Gott och Blandat

Först näsan: näsan har gått från blå till lila och nu till grön. Svullnaden har lagts sig en del, men jag tycker fortfarande att näsan är lite sned. Men det är väl bara att avvakta några dagar till och se

Lekstugan: har äntligen fått ett tak. Hela dagen igår höll dom på, Kristoffer och morfar. Men dom fick ta sig en paus mitt på dagen då regnet kom och temperaturen sjönk från 9 till 4 grader. Men nu behöver vi inte presenningen längre, skönt! Men den är omålad än så länge, då det är allt för kallt för att kunna målas. Men det är grundar klar utvändigt i alla fall. SÅ nu hoppas vi på varmare väder och att gräsmattan torkar upp så att vi kan ställa den på sin rätta plats och få tillbaka vår infart

Fönster: Har länge suktat efter ett tyg på hemtrevnad men tvekat länge. Det är hur snyggt som helst, tittat på det varje gång jag varit på stan. Tänkt att det skulle passa så bra i vårt kök. Men det var inte nått sånt tyg jag skulle ha till köket, dit skulle vi ha svarta gardiner och tyget är vitt, med lite gult och grått på. Vet att jag anser det allt för ljust till vintern, men nu kunde jag inte motstå längre. Använde vårt presentkort och skippade gardinstång så då kostade oss ingenting, så då gör det inget om vi måste köpa nya gardiner till hösten. Men när jag tog ner dom gamla gardinerna såg jag hur skitiga fönsterna var, så det var bara till att torka fönsterna. Men det blev bara två, sen hade jag ingen känsel i händerna kvar. Det var ju trots allt bara 4 grader igår.

Jobb: Idag har jag jobbat några timmar, jag ska hjälpa en sjukskriven kollega och har idag insett att det snart är dags för föreställningarna och eleverna kan inte danserna än, så det blir roligt att lösa. Men det är inte förrän på torsdag lektionerna är så det får jag oroa mig över då!

Varlborg: Blir här hemma hos oss. Grilla kyckling, åh så gott, och sen blir det brasan här brevid, med korvgrillning och fiskedamm, sen är det fest hemma hos oss. Så då har vi morgondagen räddad. Det blir nog till att städa och ta det lugnt. För sen kommer det ju en vardag. Ja, jiises så fort veckorna går

Ha en bra valborgs allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback