Glad Påsk!

Äntligen påsk och påsklov. Det är helt underbart, vi har 4 lediga dar tillsammans, sen är jag ledig en vecka till efter det. VI har en bra påskhelg framför oss, med lagom mkt inplanerade saker och tid över till annat. Lite middagar, både surströmming (ovanligt till påsk jag vet, men det är en gammal hemavan-påsktradition som vi tagit med oss hem), påskmiddag men även annan mat ska vi hinna med. Känns skönt att inte behöva laga mat i helgen, ingen alls faktiskt. Bara tråkigt med vädret, man kan ju inte vara ute, det blåser alldelels för mycket. Hoppas att det blir bättre dom andra dagarna...

På tisdag har vi en födelsedag, lilla S blir stor, 4 år. i onsdags hade vi barnkalas, vilken pärs. Och ändå så var det bara 3 barn och deras förälder, tänk nästa år då jag lovat henne ett "riktigt" barnkalas. Det är städa innan och efter, smulor och leksaker överallt. Men det är tur att det är ganska lättstädat ändå. Sen så har vi bara ett kalas kvar, S och M ska ha släktkalas tillsammans. Vi har sagt att dom själva får välja om dom vill ha tillsammans eller inte och S ville det, tack så mycket sa vi bara.

Har inte hunnit med att ta kort på lekrummet ännu, men det kommer. Kanske kommer det även ett bildbevis på mitt slagsmål. Jag har en stort sår i pannan. Eller stort och stort, stort för att vara jag i alla fall. Det ser ut som om jag varit i slagsmål eller gått in i nått, men ack så fel, jag har bara dansat och råkat klösa mig själv. Ja, så stora risker är det i mitt jobb. Borde få risktillägg tycker jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback