Världens sämsta mamma

Jag har den titeln tror jag. 

Senaste tiden så har jag haft dåligt samvete för att jag inte ägnat så mkt tid åt S som jag velat, men på nått sätt så har jag bara inte orkat. Och på grund av tröttheten så har inte tålamodet varit på topp direkt , vilket medfört att S kanske fått en och annan tillrättavisning som inte alltid varit befogad. Men två dagar i rad så har jag i alla fall försökt ägna tid åt henne och försökt baka med henne, något som brukar vara uppskattat: Vi brukar hjälpas åt med degen och sen  bakas det och smakas det, men båda dagarna har det slutat med att hon lekt själv brevid mig och jag bakat själv. Och idag så har jag inte varit särskilt mkt bättre mamma. Känner att jag har en förkylning på G, och sovit dåligt i natt, vilket gjorde att jag ville vila lite, så när M sovit på förmiddagen, vad har S gjort då? Jo, suttit och sett en film 1 1/2 timme. Vad för mamma är det som använder tv som barnvakt? Jo, världens sämsta mamma...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Alla har vi använt tv:n som barnvakt och det gör oss inte till sämre föräldrar utan kanske tvärtom, under tiden som tv:n går har vi möjlighet att vila upp oss lite och därmed orkar vi mer. Tänk istället på hur mycket vi faktiskt gör för våra barn!

2006-12-10 @ 15:31:57
Postat av: Emma

Håller helt och fullt med föregående talare, Sofia. Du är en kämpe till mamma, som hållit ihop efter en lång och tuff tid, med många vakennätter och skrik... Tvivla inte på det! Hörs i morn!

2006-12-10 @ 17:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback