Tappat rösten. Igen!

Tredje gången på ett år. Vad är det här?

Första gången var för ungefär ett år sedan. Skulle ha lärarkandidater två veckor och vad gör man om  man inte har någon röst som lärare? Men det var ju bara att he sig ut och visa kandidaterna hur man undervisar utan röst. För vad var alternativet: att de skulle bli utan praktik? Nä, det var bara att jobba. Jag kände mig inte särskilt dåligt på andra sätt, lite småförkyld bara. Det var för övrigt första gången jag tappade rösten på säkert 12-13 år. SÅ i våras blev jag förkyld, det satte sig i bröstet, lät som en gammal gubbe som andades och javisst, rösten försvann även då. Va, tänkte jag, inte igen, vad är det här? Men så i lördags så vaknade jag och hade det alldeles tjock i bröstet igen och på kvällen försvann rösten. Idag har det varit lite bättre, men nu i em så försann den nästan helt igen. I övrigt känner jag mig lite hängig bara, inte helt liggandes. Men hur kan det här komma sig, lite underligt tycker jag. Först tappar jag aldrig rösten och nu, tre ggr på ett år. Skumt!

Får hoppas att jag har bra röst i morgon, för då ska jag surra i över två timmar, ska nämligen till Jenny och klippa och färga håret. Sunkmorsa, nu ryker du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback