Julen är här nu...

Julskinkan i ugnen, granen på upptining i garaget, men snön är borta. Blä!!!

  

Men ikväll ska vi julmysa. Skinka till middag, granen ska kläs och julklapparna ska slås in. Julgodis och julmusik ska nog få mig i rätt stämning trots den gröna gräsmatta och plusgraderna. Fast egentligen tycker jag att det är i tidigaste laget att ta in julgranen och äta julskinka, traditionsbunden som jag är. En eller max två dagar innan jul ska det göras, men i år går inte det. Det är nämligen sista kvällen som vi är hemma innan julafton. Imorgon ska vi till Kristoffers faster och äta julgröt och skinka (fast jag får ta med mig egen mat) och på lördag ska jag och tjejerna till mamma och pappa, för att julmysa med dom (gammal tradition) och Kristoffer ska som vanligt träffa killarna och dricka glögg och kanske någon öl. Han har dock lovat att inte vara bakis på julafton, det är väl bara att hålla tummarna för det!

Imorgon ska julmaten inhandlas och de sista julklapparna och tjejerna ska få vara med faster Julia och om dom har tur så är faster Emma också hemma. Det är ju inte så ofta de träffas så det vore ju kul. Och skönt för oss att få handla utan barn, så mkt snabbare det kommer att gå. Hoppas bara att all julmat inte är slut.

Nä, nu måste jag kolla julskinkan, jag vill inte att det ska bli för torr!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback