Julafton passerad

väldigt lyckad jul blev det.  Vaknade på julaftonsmorgonen och låg och gosade med mina två tjejer ett tag, innan de fick öppna sina morgonpaket. Vi gick upp, åt en god frukost, jag fejade på en stund och gick sen ut på en promenad.  Inte en käft var det ute, helt folktomt, men skönt var det. När jag kom hem var det dags för lunch och sen fixade jag klart allt som skulle ordnas inför julmaten. Hann med att leka en stund med barnen innan svärmor och svärfar och mina två svägerskor kom. Vi drack glögg och såg Kalles och sen var det dags för maten. Åh, så mkt god mat och åh vad jag åt! Sen kom tomten, och först fick S nästan panik när hon såg honom i fönstret men medans han gick runt huset så hade hon lugnat ner sig och när han om in var det aldrig några problem, kramar och allt gick bra. Massor med paket fick barnen, och även jag och Kristoffer verkade ha varit snälla detta år. Men den bästa julklappen fick nog S, hon fick en hemstickad pippi-tröja, och jag bara älskar dessa. S har lekt och lekt med leksakerna, och M verkar helt oberörd, som om ingenting hade hänt.

Juldagen tog vi det lugnt, lunchade hos mormor och morfar och på eftermiddagen åkte vi tillbaka dit och lämnade barnen, för för oss vuxna var det bio och sen fest som gällde. Vi såg Göta Kanal 2, det var jätte bra, sådär lagom lättsmällt b-humor. Annandagen var det lugnt, vi sov faktiskt till kl 11 och lite panik fick jag nästan, det är många år sedan jag sov så länge. 

M har ju varit förkyld ett bra tag nu och det visade sig idag att hon har öroninflammation men inget vi skulle medicinera än så länge men vi  fick lite hostmedicin att ge henne. Hoppas att hon kan sova lite bättre på nätterna nu.

Nu är det bara att hämta andan och ta nya tag till nyår. Ha det gott allihopa!

Emelie - om du läser - jag tänker på dig, kram!


Kommentarer
Postat av: Emelie Bäckman

Hej Karolina!
Jag läste just din blogg, kände att jag behövde uppdatera mig. Tack för din tanke, det värmer!
Vi får försöka träffas innan det nya året!
Kram på dig, krama hela familjen från mig!

2006-12-30 @ 00:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback