Äntligen!

Äntligen har jag fått tummen ur och startat en blogg. Tänkt tanken många ggr men det har liksom aldrig blivit av. Men nu så...

Det kommer säkert mest att handla om mina två barn, tankar om att vara mamma mm. Säkerligen en massa strunt men kanske lite vettigt också.   Tänkte starta med en utmaning till ni som läser här och har en egen blogg. Svara på dessa frågor ni också, vet ja!

Tio första:
1. Första bästa kompis: Åh, svårt. Tror nog det var Erika
2. Första bil: Som jag har betalt, ja det var nog en passat
3. Första kärlek: Kanske Fredrik i lågstadiet
4. Första husdjur: Katt och kanin
5. Första semester: Det minns ja ginte
6. Första jobb:Städerska på mammas och pappas jobb
7. Första köpta skiva: ???
8. Första riktiga kärlek: Johan Stenberg
9. Första piercing: Öronen när jag var sju
10. Första konsert: ???

Nio senaste:
1. Senaste alkoholdrycken: Vin förra helgen
2. Senaste bilfärd: Igår, hem från ICA (ja, jag vet, men jag skulle handla så mkt)
3. Senaste filmen du såg: Vad var det för film, minns ej, men det var hemma hos Jens och Johanna
4. Senaste ringda telefonsamtal: Till apoteket för en halvtimme sen
5. Senaste bubbelbadet: För några veckor sedan på Edda
6. Senaste spelade cd: Peter Jöback "Jag kommer hem igen till jul"
7. Senaste kyss:  Igår kväll
8. Senaste gången du grät: I går em, det var nått tv-program jag såg
9. Senaste måltiden: Frukosten, te och macka

Åtta har du nånsin:
1. Dejtat en av dina bästa kompisar?  Nej
2. Blivit arresterad? Nej
3. Blivit kär vid första ögonkastet? O,ja
4. Varit på tv? Ja, nordnytt för flera år sedan
5. Fått ditt hjärta krossat? Ja
6. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej
7. Haft ett one night stand? Ja
8. Busringt till nån? Ja

Sju saker du har på dig:
1. Trosor
2. Sockar
3. Jeans
4. Amningsbh
5. T-shirt
6. collegejacka
7. Foppa tofflor

Sex saker du gjort idag:
1. Kammat Selmas hår
2. Pratat med grannen
3. Ätit frukost
4. Ammat
5. Lämnat Selma hos dagmamman
6. Pratat med syrran

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. TV
2. Barnen
3. Sängen inkl täcke och kudde
4. Kamerna
5. Duschen

Fyra personer du kan berätta ALLT för:
1. Sambon
2. Sofia
3. Erika
4. ????

Tre val:
1. Svart eller vit? Svart
2. Sommar eller vinter? Sommar
3. Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör:
1.  Se barnen växa upp
2.  Resa mer

En sak du ångrar:
1. Alla gånger jag inte sagt förlåt

Kommentarer
Postat av: Emma

Så kul det ska bli att följa din blogg!! Vi kan väl försöka träffas i helgen, så du då får dina pengar! Ska försöka mig på schalen (stavas de så??!) idag!

2006-12-07 @ 12:24:29
Postat av: Karolina

Ja, det vore trevligt att ses. Hör av dig om du vill ha hjälp med sjalen...

2006-12-07 @ 13:58:55
Postat av: Annika

Ååh, vad roligt att du startat en blogg! Ska genast ge mig på utmaningen =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback